Ce se întâmplă cu elevii ce nu sunt pregătiți în mediul online?

Total
0
Shares

Consiliul Municipal al Elevilor București, structura de reprezentare a tuturor elevilor din Capitală, ia poziție, în lipsa de reacție a autorităților publice, inclusiv a Inspectoratului Școlar al Municipiului București, în ceea ce înseamnă nepregătirea în mediul online a multor elevi.

Inspectoratul Școlar al Municipiului București a diseminat în unitățile de învățământ preuniversitar un chestionar privind percepția elevilor asupra activităților zilnice în perioada de izolare în casă. Elevii trebuie să răspundă la mai multe întrebări, două dintre acestea făcând referire la cât de utile consideră ei a fi orele desfășurate în mediul online. Cu toate acestea, în ultimele săptămâni, Consiliul Municipal al Elevilor București a primit numeroase sesizări din partea beneficiarilor direcți ai actului educațional, observându-se cu ușurință lipsa de pregătire a cadrelor didactice pentru a livra conținuturi în mediul online.

În unele unități de învățământ, precum Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși”, nici chiar elevii aflați în an terminal nu sunt pregătiți în mediul online la toate materiile la care vor susține examenul de Bacalaureat, deși acesta va fi organizat în mai puțin de două luni: „Dacă nu primim acest ajutor, vom ajunge ca în ziua examenului să ne simțim neputincioși și să eșuăm. Școala online este pentru noi, elevii, să fim ajutați, să fim pregătiți pentru examenele următoare. Școala online nu se face doar trimițând lecțiile și atât. Elevii au nevoie de îndrumare, de explicații. Avem nevoie să se ia măsuri. Noi, elevii, avem nevoie de ajutor din partea profesorilor, altfel cum vom putea sa trecem cu brio peste examen?” – elevă a Liceului Tehnologic „Constantin Brâncuși”.

În majoritatea cazurilor elevii sunt nevoiți să copieze lecții în caiet, fără a primi alte explicații din partea profesorilor. De asemenea, chiar și acum, la mai bine de șapte săptămâni de la suspendarea cursurilor, încă există elevi sau cadre didactie ce nu pot participa sau susține ore în mediul online, deoarece nu dețin dispozitivele necesare.

“Am anunțat-o pe doamna dirigintă la începutul pandemiei că nu pot participa la orele online. Mi-a spus să vorbesc cu colegii de clasă să îmi trimită pe grupul clasei ce teme avem. În acest moment, chiar nu am nicio posibilitate de a-mi procura laptop sau calculator. Pe lângă pandemia aceasta, o ducem foarte prost cu banii. Nici acum, la începutul lunii mai, nu mi-a scris sau m-a sunat absolut nimeni din partea școlii”. – elevă la Liceul de Arte Plastice “Nicolae Tonitza”.

Astfel, solicităm Inspectoratului Școlar al Municipiului București să monitorizeze desfășurarea activității în mediul online, astfel încât actul educațional să nu fie prejudiciat.

„Consider că este regretabil faptul că, nici măcar în Capitală, elevilor nu li se răspunde adevăratelor nevoi. Mii de elevi aflați în clasele terminale vor susține, într-o situație de criză, Evaluarea Națională sau examenul de Bacalaureat. Se poate observa cu ușurință o defectuoasă lipsă de comunicare, cât și reacție, a instituțiilor ce au ca scop buna desfășurare a actului educațional. Facem apel către Ministerul Educației și Cercetării, Inspectoratul Școlar al Municipiului București și conducerile unităților de învățământ, deoarece acum este necesar, mai mult decât niciodată, ca problemele cu care se confruntă beneficiarii direcți ai actului educațional să fie rezolvate. ” – Antonia-Karina Caramihai, președintele Consiliului Municipal al Elevilor București.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole de citit