#FoaiaGoală la Simulările Naționale

Total
0
Shares

Campania Consiliului Național al Elevilor, #FoaiaGoală reprezintă metoda prin care ne exprimăm nemulțumirile, prin care ne opunem schimbărilor recente ce reprezintă un dezavantaj pentru noi, dar și un pas înapoi în eficientizarea procesului de învățare și evaluare, contribuind strict la degradarea actualului sistem de învățământ românesc. Ne dorim ca în viitor, sistemul de învățământ să fie într-adevăr centrat pe nevoile elevilor.

„Dăm foaia goală pentru că încă o evaluare în clasa a VII-a este nejustificată, când încă nu ne-a fost clarificat de ce am dat-o pe cea din clasa a VI-a, căci încă o simulare nu ne va face nici mai stăpâni pe competențele noastre, nici mai puțin stresați la gândul că ne așteaptă ani grei, ani în care vom alerga de la un meditator la altul, ani în care, după atâtea examene și evaluări standardizate, nimeni nu ne va întreba spre ce domeniu vrem să ne îndreptăm.”

“Pentru că nu mulțumită statului sunt astăzi cine sunt. Pentru că nu mulțumită finanțării jignitoare pe care statul o alocă adevăratelor probleme astăzi știu să prețuiesc adevărată valoare a banilor. Pentru că deși știu că poate nu voi fi eu beneficiarul schimbării pe care vreau să o aduc, astăzi îți scriu ție, dragă elevule și încer să-ți explic de ce schimbarea trebuie să înceapă chiar de la tine, de la noi. Îmi asum, pentru că părinții mei m-au învățat ce înseamnă verticalitate și corectitudine, nu statul care pe ușă ne dă și pe geam ne fură. Ceea ce vreau să faci tu, elevule, este să-ți asumi și tu, să fii mai puțin egoist, să vrei o schimbare. Dă-mi voie să-ți vorbesc despre ceea ce nouă ne-adus multă ură și frustrare din pricina faptului că n-am fost înțeleși, respective protestul #FoaiaGoală.”

“Nu sunt nici clasa a 7-a sau a 8-a, însă nici clasa a 11-a sau a 12-a. De primele două nivele am trecut și am trăit experiență stresului examenului, însă până la cel de al doilea nivel nu mai am foarte mult și, poate, până voi atinge acea etapă, voi înțelege al cărui experinț eșuat sunt cobia. Poate voi înțelege de ce sunt obligat să memorez ceva ce nu-mi stimulează dezvoltarea critică și rațională”

Itemii obiectivi nu au fost etalonați, iar noi, elevii, beneficiarii primari ai sistemului de învățământ, nu am fost consulați. Prin foaia goală, ne dorim să aceentuăm faptul că scopul actului educativ este învățarea, dezvoltarea gândirii critice și a capacității elevilor de a-și uitiliza competențele în cât mai multe domenii. Demonstrați-ne că vocea noastră contează și în sfârșit, după mult timp, este auzită, că a meritat să dăm foaia goală, punând binele colectiv deasupra celui individual, crezând în schimbare și în dorința de a face parte din ultima generație de sacrificiu, de cobai ai experimentelor Ministerului Educației Naționale căruia îi reamintim – conform legii 1/2011, art. 79 “Beneficiarii primari ai învăţământului preuniversitar sunt antepreşcolarii, preşcolarii şi elevii, iar cei secundari sunt familiile lor.“

Evaluările Naționale nu ar trebui să pună accent pe cantitatea de informație acumulată, ci pe realele competențe ale elevilor. Putem fi sancționați dacă dăm #foaiagoală? Nu, deoarece în Alineatul 2, Articolul 7, din OMEN 3185/2019, este prezentat dreptul elevilor de a li se consemna notele obținute la Evaluarea Națională doar în baza unei cereri scrise.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole de citit